Grattis på födelsedagen, Gata!

Den blev en härlig födelsedagsfest för Instrutora Gata i lördags! Ett stort tack till alla medlemmar och vänner som kom för att fira vår första kvinnliga instrutora tillsammans med oss!


Gata och Complicada stod i flera timmar i köket för att få klart den gigantiska brigadeiroglaserad tårtan och den kapverdianska lökpajen med bacon, oliver och koriander. Receptet kommer, vi lovar!



Contra mestre Sandália sjöng för första gången en uppsättning av nya Luta da vida-sånger (texten kommer snart!) till Gatas ära och sen körde vi en härlig roda med mycket bus och energi. Det blev både angola och benguela-spel och vi fick även ett grymt snyggt smakprov på jogo de dentro mellan Contra mestre och Gata.



Nej då, de tittar inte ner för att de är blyga. Låtarna är helt enkelt nyskrivna och alla måste tjuvläsa pappret.





Rodan var full av energi och mycket bus!




Sen kördes lite angola för att säkna tempot...


....för att orka med resten av roda i högt tempo!



Slutligen fick vi ett smakprov på ett riktigt snyggt jogo de dentro!







....och som sig bör på en födelsedag så blev Gata fälld.....



...gång, på gång...

Grattis på födelsedag, Gata!! Tack för att vi fick fira dig tillsammans!


Kommentarer
Postat av: Bigodinho

Muito bom jogo!

2010-09-16 @ 11:35:23
Postat av: gata

var en mycket lycklig dag för mig ... tack till alla er som kom ut och C.M. sandaler och sandaler för den goda energin som gav mig jag vet att jag är långt borta sitt hem i min familj ... den dagen var mer speciellt eftersom jag kände att jag fick en ny famille mycket jag älskar dig ... främst tack vare min bästa vän kompis, min kärlek janio inte låta denna dag gå tom en kram med massor av kärlek till hela gruppen... Jag vet inte om det är skrivet rätt esperro att alla kan förstå

2010-09-16 @ 14:43:56
Postat av: gata

...mas ainda doi a bunda ...

viveka, amiga obrigada por tudo um beijão

2010-09-16 @ 14:48:22
Postat av: Anonym

em sueco

... Men fortfarande ont i röven ...

Viveka, vän tack för allt en kyss

2010-09-16 @ 14:49:09
Postat av: Complicada

Gata queridinha - o prazer foi meu! :)

2010-09-17 @ 13:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • bloglovin
  • Blogg listad på Bloggtoppen.se Sport Sport bloggar
    RSS 2.0