Veckans medlem: Moranguinho


Namn: Linn
Capoeiranamn: Moranguinho
Ålder: 24
Hur länge har du tränar capoeira? I ett år ungefär
Förening: IF Capoeira Luta da vida




Vad var det som fick dig att börja träna capoeira?
Jag och min sambo Anton ville börja på någon sport ihop så vi kände att capoeria var något som skulle kunna passa oss båda två och det gjorde det!

Hur kom du i kontakt med sporten?
Via internet.

Vad är capoeira för dig?
Det är gemenskap, laganda, energi, smidighet, styrka, kroppskontroll, musik och lycka!

Varför är capoeira en bra träningsform?

Just för det jag sa i frågan innan. Capoeira har allt! Kroppen mår bra, man får allt i ett! Och det är en utmaning, vilket jag gillar och man känner och ser hur man hela tiden blir bättre!

Hur ser du på möjligheterna att utvecklas inom sporten?
Mitt problem är att jag ibland inte vågar. Men man kommer lågt om man bara vill och vågar. Om jag bara kommer över det så tror jag att jag kan utvecklas mycket mer!

Varför valde du att träna med Capoeira Luta da vida?
Hittade websidan på internet och det var den klubben som låg närmst oss. Tyckte hemsidan såg väldigt trevlig ut också. =)

Vad skiljer oss från andra capoeiraföreningar?
Jag vet inte så mycket om andra föreningar men det jag känner med Luta da vida är en otrolig varm och härlig gemenskap.

Hur hittade du info om oss?
Via internet.

Är det något man kan förändra med föreningen?
Tycker Gata kan träna oss lite mer också! Kul med variation! =)
(Absolut inget illa om dig Kleber =))

Har du något annat du vill tillägga?
Jag älskar capoeira och Luta da Vida och kommer saknar er i massor nu när Anton och jag flyttar hemmåt Småland igen, men vi kommer och hälsar på!



Moranguinho och Coquinho spelar capoeira på stranden i Caragutatatuba, Brasilien, sommaren 2010.

Ja, vi kommer också att saknar er något så grymt! MEN - vi kommer och hälsar på er!

Om allt går vägen så tar vi oss in i de småländska skogarna och håller sommarens capoeiraläger hos er! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • bloglovin
  • Blogg listad på Bloggtoppen.se Sport Sport bloggar
    RSS 2.0