Veckans medlem: Carmen


Namn: Carmen

Capoeiranamn: väntar fortfarande på ett!

Ålder: 31

Hur länge har du tränar capoeira? 5 veckor

 

 


Vad var det som fick dig att börja träna capoeira?

En av mina vänner tränar både capoeira och Muay Thai. Vi pratade om dem båda sporterna och jag bestämde mig för att börja i en av dem efter semestern men var osäker på vilken. Han sa att jag definitivt skulle ha roligare om jag började med capoeira. Han hade så rätt!


Hur kom du i kontakt med sporten?
I Florens, där jag har bott i många år har jag bl a jobbat i en brasiliansk lokal. Varje kväll efter middagen hade vi uppvisningar där en grupp brasilianska killar körde capoeira. Jag kommer ihåg att jag tänkte hur häftigt det hade vart om jag kunnat göra något sådant men att jag säkert aldrig skulle lyckas. Nu märker jag att bara jag anstränger mig kommer jag att lyckas med allt det!


Vad är capoeira för dig?
Dem säger att när en sak är rätt för en så vet man det bara. Samma sak känner jag för capoeiran. Det bara klickade!


Varför är capoeira en bra träningsform?

Man tränar hela kroppen. Jag gillar speciellt akrobatiken i det. Balansen och kroppskontrollen som man tränar på mycket här är nog svår att få genom andra sporter.


Hur ser du på möjligheterna att utvecklas inom sporten?

Jag tror att det är min grej. Vill jag bara så klarar jag av allt. Det här kommer jag säkert att hålla på med länge. Länge…


Varför valde du att träna med Capoeira Luta da vida?

Jag sökte capoeira på nätet, hittade er och provade. Trivdes fr o m första stund.


Vad skiljer oss från andra capoeiraföreningar?

Jag har tränat för lite för att kunna svara på den frågan. Men jag tycker att instruktörerna är fruktansvärt duktiga. Dem ser verkligen till att vi anstränger oss, att vi lär oss och förbättras.


Hur hittade du info om oss?

Googlade faktiskt.


Är det något man kan förändra med föreningen?

Ingen som jag kan tänka på just nu. Men jag återkommer gärna med idéer så fort något dyker upp!


Har du något annat du vill tillägga?

Inte för tillfället…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • bloglovin
  • Blogg listad på Bloggtoppen.se Sport Sport bloggar
    RSS 2.0