Veckans medlem: Borboleta

Namn: Shemin
Capoeiranamn: Borboleta (portugisiska för fjäril)
Ålder: 13 år
Har tränar capoeira? I ungefär 1 år nu.
Förening: IF Capoeira Luta da vida


Vad var det som fick dig att börja träna capoeira?
Det var faktiskt min bror som tipsade mig om capoeira, han uppmanade mig flera gånger till att börja och tillslut så valde jag att göra det.

Hur kom du i kontakt med sporten?
Som jag sa så var det min bror som tipsade mig om capoeira och en av hans bästa vänner tränade capoeira och sa att det var jättekul så jag började träna och det är verkligen jättekul!

Vad är capoeira för dig?
Lycka och glädje! Man blir alltid glad efter en capoeiraträning hur dåligt man än mått före träningen. Det som gör capoeira speciell är att det är mix av musik, sång, dans och kamp.

Varför är capoeira en bra träningsform?
För att man får använda hela kroppen och att det är väldigt kul. Man blir starkare både psykiskt och fysiskt!


Borboleta graderas av Instrutora Gata på Regionsfestivalen 2010.

Varför valde du att träna med Capoeira Luta da vida?
Jag valde att träna med Luta da vida för att träningstiderna var bra och det låg precis där jag bodde, iaf förut innan ni bytte lokal, haha

Vad skiljer oss från andra capoeiraföreningar?
Eftersom jag bara tränat i den här gruppen så vet jag faktiskt inte. Men jag tror att vi är den enda gruppen som lär oss portugisiska och våran tränare är bäst!

Hur hittade du info om oss?
Genom internet och min brors kompis som tidigare tränat i Capoeira Luta da vida.

Är det något man kan förändra med föreningen?
Nej jag tycker verkligen att allt är bra som det är!

Har du något annat du vill tillägga?
Ja, capoeira är den bästa sporten som finns! haha


Kommentarer
Postat av: Shemin

hahaha feet :D

2011-01-14 @ 13:49:25
Postat av: Complicada

haha Visst är det? Hittade t o m en bild på dig! Det du! ;)

2011-01-20 @ 18:43:48
URL: http://www.capoeiragbg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • bloglovin
  • Blogg listad på Bloggtoppen.se Sport Sport bloggar
    RSS 2.0